Őrülten repül az idő, ma hazajöttem és láttam hogy ki lett takarítva, elmosták az edényeket, új virágokat hoztak az apartmanba és még pár ingemet is kivasalták ami a nappaloiban volt. Ez azt jelenti, hogy már 2 hét eltelt mióta utoljára takarítottak, pedig én esküdni mertem volna, hogy múlt hét kedden voltak itt utoljára.
Visszanéztem a blogban és rájöttem, hogy tényleg peregnek a napok,hetek, hónapok.
Ma jó korán haza tudtam jönni, már fél9-ra itthon voltam.
Reggel azzal kezdődött a nap, hogy megismertem azt a technológiát, ami majd hamarosan a mindennapok része lesz, illetve azokat az üzleti megoldásokat, amikkel majd 2-3-5 év múlva megyünk piacra. Rengeteg izgalmas dolog vár a világra és hihetetlen ezt látni.
A cég a partnerkapcsolatain keresztül 20 millárd dollárnyi kutatásba és fejlszetésbe lát bele és segít be.
Mégsem ez volt a mai nap legelgondolkozatóbb pontja számomra, bár normális körülmények között ellennék ezzel egy pár hétig. A nap további részében elindultunk a sales-es emberek irányába. Holnap is sok sales-es emberrel találkozunk majd.
Ami nagyon elképesztő számomra az a teljes értékesítési rendszer, ami nálunk működik.
Ha értékesítésről van szó, akkor azt józan paraszti ésszel úgy közelíteném meg, hogy van egy izé, ezt majd jól el akarom adni, szóval akkor vagyok én az eladó, elmegyek a vevőhöz aztán majd az jól megveszi, vagy rosszab esetben elküld a francba. Ilyenkor bemászok az ablakon, hogy utána a kutyák kergessenek ki és bemászhassak a kéményen is, hogy végül megvegye az izém.
Ebben a hibátlan és tökéletes gondolatmenetben csak pár kivetnivaló akad.
Elöször is, ott jönnek az első problémák, amikor az izé az nem porszívó vagy usb-s villanyborotva, hanem egy fogalom, egy szolgáltatás. Ilyenkor már nem elég azt mondani, hogy: kő távkukkoló 200éé, echte militari, titánium meg minden haver, hanem bele kell menni a részletekbe, hogy hogyan is tudok én neked téglát rakodni, meg miért én rakodom a leggyorsabban.
Egy másik probléma abból fakadhat, hogy nem csak távkukkolót akarok eladni, hanem mondjuk svájci bicskát kínából, német késkészletet ukrajnából és cigit romániából.
Ez 4 dolog, de már rögtön nem elég csak odakiáltani, hanem kísérni kell az embert és folyamatosan beszélni.
Mi szolgáltatásokat árulunk, portfóliónkban több mint 80 különböző standard szolgáltatás van, melyek rövid leírása több mint 3500 weblap hosszú. 1 weblap általában jelentősen hosszabb, mint egy A4-es oldal. Emellett a vevőink nem szoktak az utcán sétálni. 10000-nél kevesebb azon emberek száma a földön, akikkel mi esetleg üzletet tudunk kötni.
Tehát:
- Meg kell találni az embereket
- Ha megtaláltuk meg kell szólítani őket (lehetőleg pozitívan)
- Ha meg vannak szólítva, akkor fel kell kelteni az érdeklődésüket
- Ha megvan az érdeklődés, akkor el kell kezdeni tanítani őket,
- Elmagyarázni mit árulunk nekik
- Hogyan csináljuk
- Hogyan tudunk segíteni rajtuk
- Miért lesz nekik jobb
- Hogyan tudja kombinálni a termékeinket
- Végül rá kell venni, hogy aláírja és megvegye
2,5-ig a marketing dolgozik, azután zömében a sales.
Egy évben ha kötünk 20 üzletet, akkor lehet sokat mondtam. Mégis óriási infrastruktúra kell ahhoz, hogy bármit el tudjunk adni.
Vannak hagyományos sales-esek, akik kapcsolatban vannak az ügyféllel. Van Sales support, akik a saleseseknek dolgoznak be, segítenek. Van stratégiai értékesítési központ is. Emellett még rengeteg csoport van, akik információkat gyűjtenek, eszközöket fejlesztenek, sikeres eseteket vizsgálnak ki, azért hogy a siker okait megértsük és fel tudjuk használni, aztán vannak akik az iparági elemzőkkel foglalkoznak, vannak akik a versenytársak lépéseit figyelik és még számtalan csapat dolgozik a végső sikerért.
Adott esetben több száz ember is dolgozik azon, hogy megkössünk egyetlen egy üzletet.
Egy ajánlat összeállítása például hatalmas munka. Itt az ajánlatok több ezer oldalasak és ezek csak a lényeget tartalmazzák. Emellett olyan támogatást kell adni az értékesítőknek, ami valóban hasznos. Nincs ember a földön állítom (vagy talán 1-2 csak) aki tényleg tudja mit adunk el. Mindenkinek van rálátása egy pár dologra, de folyamatos küzdelem van amiatt, hogy van egy cucc, amit meg tudunk csinálni, sőt, nagyon jók vagyunk benne, de nincs rá ügyfelünk, mert az értékesítők állandóan elfelejtik hozzátenni az üzlethez. Az ügyfélnek is jó lenne, mégis sokszor elmarad. Sok ilyen üzletágunk van.
Rengeteg munka van abban, hogy az értékesítők segíteni tudjanak az ügyfeleken, mert végső soron mi azt tesszül. Átvesszük az információs rendszereiket és átalakítjuk, majd egy magasabb színvonalon üzemeltetjük, ráadásul olcsóbban.
Nagyon izgalmas nap volt a mai is, alig várom a holnapit...
Utolsó kommentek