HTML

Egy év a cégközpontban 2007/2008

Egy év Planoban

Utolsó kommentek

Naptár

március 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

2007.12.09. 16:35 Agent--

SOA

Jövő héten lesz az első alkalom, amikor ügyfelet vezetek végig a marketingközpontban.
Több új szolgáltatást is el akarnak indítani. Az én dolgom, hogy bebizonyítsam nekik, hogy mi egy olyan partner vagyunk, akinek minden iparágban mélyrehetó ismeretei vannak.

Emellett SOA-ról fogok beszélni és Embedded szoftverről. Ezt sem nagyon tudom lefordítani magyarra, de lényege, hogy olyan szoftver, ami a készüléken fut pl.: ami a dvdlejátszóban van program vagy az autók fedélzeti kompjútere.

Az egyik legnagyobb kihívás abban rejlik, hogy nekem kell kitalálnom, hogy mit mondjak az ügyfélnek, mert én tudom, hogy mi mindent csinálunk az iparágakban. A választék igen széles...

Közben a héten több éles előadásom is volt. Ma például egyik partnerünkkel találkoztam, akik automatizált hálózati megoldásokat fejlesztenek. Többek között az ő megoldásaikat is hasznosítjuk szolgáltatásainkban.
Nagyon jól sikerült, teljesen le voltak nyűgözve, hogy mennyire előrehaladottak vagyunk bizonyos területeken.

Azt hiszem ez a fenti két példa jól illusztrálja mennyire változatos, amit csinálok.
Egyik nap virtualizálásról beszélek és adatközponok racionalizálásáról, pár nappal rá meg energiaszolgáltatók digitális óráinak hálózati támgotásáról és integrálásáról tartok előadást, amire ugyanannyira, ha nem jobban fel kell készülnöm.

A következő prezentáción képben kell, hogy legyek minden iparágunkkal és fejből vágni olyan számokat, mint:

  • 4 milliárd hitel és bankkártya tranzakciót dolgozunk fel évente
  • 106 millárd dollárnyi egészségügyi juttatást folyósítunk
  • 1.1 millárd egészségügyi tranzakciót bonyolítunk le
  • több mint 200 ügyfelünk van 34 különböző országban a pénzügyi szektorban
  • 75 ügyfelünk van az energetikai iparágban
  • 149 ügyfélkapcsolati központunk van, ahol 47 nyelven támogat 22 ezer alkalmazottunk
  • stb

Persze egy idő után könnyebb lesz, mert csak frissíteni kell a tudást, de mindig van olyan terület egy ekkora cégnél, amit nem ismerek. Ugyanakkor ettől válik érdekessé a munka.

Az SAOra visszatérve. Mindenki SOA-ról beszél (Service Oriented Architecture).
A SOA nem új dolog, de a mostani megvalósítása új.

Lényege, hogy szolgáltatásként futnak az alkalmazások, így rugalmasabbak és könnyebben elérhetőek. Például, ha egy légitársaságnak új regisztrációs rendszer kell, akkor elég megérni a lényeget. Az authentikáció és egyebek már megvan.

Igazából akikkel beszélek zömében nem tudják pontosan, hogy mi is a SAO, de nekik az üzleti előnyüket kell megérteniük és abban érdekeltek, hogy milyen a ROI. (Return on Investment; megtérülése a befektetésnek)

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://ambassador.blog.hu/api/trackback/id/tr50258057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása