HTML

Egy év a cégközpontban 2007/2008

Egy év Planoban

Utolsó kommentek

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

2008.03.21. 17:09 Agent--

business 2.0

Ma letöltöttem egy frissítést az Opera nevű web böngészőhöz és miközben jött le az adat, elmerengtem azon, hogy ezek a cégek milyen üzleti modellel működnek.

A Google-t még csak csak értem. Keresek és a kulcsszavak előhívnak szponzorált találtatok, ami egyébként sokszor hasznos is lehet. Ezért sok sok pénzt kap a google és ez nekik jó.
A Google Maps megintcsak érthető, mert ott is keresünk és ott is látni néha reklámot, bár nem a hagyományos formában.

Még a Facebook-ot is értem. A Facebook a nemzetközi iWiW. Alapvetően könnyű megérteni, mert a lényege, hogy sok jóember használja, miközben ők reklámoznak itt-ott.

Persze itt nagyon komoly nehézségek vannak azért, mert egyáltalán nem egyszerű ezeknek a hirdetéseknek a beárazása. Per oldalletöltés; Per elért felhasználó; Per megjelenés? A megjelenés releváns volt? Hogyan győzzem meg, hogy többet fizessen ha a Janinak jelenik meg, mint ha a Dezsőnek?
Ez egy nagyon érdekes témakör, de ezt a problematikát egyelőre meghagyom nekik.

Ennél már kicsit jobban mozgat az a kérdés, hogy hogyan csinál pénzt a Google a Google Mail-el vagy a Google Calendar-al vagy a Google Earth-el, Google Sky-al, stb.

Ez számomra egyelőre rejtély. Közvetetten persze el tudok képzelni hasznot, értsd -> a Google Mail felhasználók, valószínűleg a Google keresőt fogják használni; de a Google Mail szolgáltatás irtózatosan drága dolog, miből fizetik???

X éve a Google bejött a piacra, korlátlan tárhelyet kínált és egy remek levelező szolgáltatást; INGYEN. A Google Earth és többi nevű alkalmazásukban sem látom, hol a profit.
Nem tudom elképzelni, hogy a Google egy olyan csapat lenne aki kiadna havi 10 millió dollárt, azért mert milyen király, hogy nekünk van Google Earth szolgáltatásunk.

De ez átvezet minket a legnagyobb rejtélyre, amit fentebb említettem: Az Opera böngésző.

25 nyelven kiadott remek kis szoftverről van szó, amit már lassan 5 éve rendületlenül használok, meggyőződésem, hogy a legjobb böngésző szoftver a piacon. Teljesen ingyenes és teljesen reklámmentes ÉS nem non-profit és nem nyílt forráskódú. Magyarul nem jószándékú remeték fejlesztik, a közjó érdekében, hanem komoly üzletemberek vezetik a céget, akik előtte bankok alelnökei voltak.

Honnan van pénz???

Az egyetlen dolog amit el tudok képzelni az a beépített kereső, ami a Google-t használja alapértelmezésben. DE, ezt simán meg lehet változtatni a beállításoknál. Amióta használom reklámmal még nem találkoztam, kivéve a korai verziókat, amikor még egy általam jobban érthető üzleti modellel dolgoztak, amikor az ingyenes szoftverük reklámozott, de egy kis pénzért el lehetett azokat a reklámokat tüntetni.

Mostanra már ez sincs.

Több ezer ilyen vállalat van a világon, akik úgy vannak és látszólag Mózes megtestesített jehova mohammedjei, akik kenyeren és vizen élnek, hogy nekünk júzerekenek jó legyen.

Hiszem és meggyőződésem, hogy ez nem így van, így nagyon értékelném, ha valaki felfedné az igazságot.

8 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://ambassador.blog.hu/api/trackback/id/tr49391171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

supervisor 2008.03.23. 19:45:09

Szerintem kapj el egy fekete kiscsajt és egyből nem fogsz ilyen ****ságokon gondolkodni :)))

Wyfli 2008.03.26. 12:06:45

A gmail-t nem annyira iszonyu draga fenntartani, gykoarlatilag a felesleges kapacitasukat forditjak erre (ha jol gondolom es sztem jol gondolom :) )

Az Operabol pedig csak a PC-s verzio van (ujabban) ingyen, az kezieszkozokre szant bongeszoik, amikbol amugy is a bevetelik 85%-a jott ha emlekezetem nem csal, tovabbra is penzbe kerul.

A goole nagyon is humanus cegnek tunik es ugy latszik, h. a tobbi IT mamuttol(google mamut? sem nem oriasi, sem nem oreg...) elteroen nem csak a penzre hajt, huek a jelmondatukhoz: don't be evil, sot, meg tul is mennek rajta. Legalabbis innen tavolrol igy latszik ...

Wyfli 2008.03.26. 19:48:47

jaaaa és még valami
mit akartál azzal írni, hogy "Mózes megtestesített jehova mohammedjei, "

Agent-- 2008.03.30. 17:52:08

Wyfli: Azt hiszem jol latod, utananeztem én is és az Opera üzleti modellje tényleg ott szerez pénzt.

Az hogy a google mennyire humánus vagy nem, azt nem tudom. Mindenesetre szimpatikus cég. Remélem nem nagyon humánusak, mert akkor tönkremennek és én nagyon szeretem a keresőjüket ;)

Amit írni akartam: "Megváltóként akarnak feltűnni" (Ami szerintem nem a szándékuk, de magyarázat lenne)

Iffar 2008.04.02. 14:26:48

Google.
Nekek a következő az elgondolásom.
Van ugye a google adsense. Egy kattintás alapú reklám program. Véleményem szerint ez, az elsődleges bevételi forrás.

Az ingyenes szolgáltatások nagy része nem szvsz azért van, hogy mindenkibe beleivódjon a google szó.
"a Google jó, a google szép, és megbízható, sokan használják".

A hirdetőknek ez kell.
Egyszóval az ingyenes szolgáltatásokat mint reklámot használják fel.

De ezek nagy része a web2 elvén működik, vagyis csak egy alapmotor kell hozzá, és a felhasználók töltögetik bele az információt.

Veight 2008.04.03. 11:17:10

Legjobb tudomásom szerint a Google és a Yahoo is (gondolom rajtuk kívül vannak még páran) a Pay-Per-Click elnevezésű klikkeléses reklámforrásból szerzik vagyonuk nagyját. A hírdetés adott szavakra keresve jelenik meg. Ezek a szavak pénzbe kerülnek. Minél gyakrabban keresett szóról van szó, annál drágább a "piacon". A reklám megjelenése alapvetően nem kerül pénzbe, csak, ha a kliens ráklikkelt a reklámunkra. Ez után kell fizetni, kemény Centeket. (szúrj ki a versenytársaiddal és klikkelj pármilliószor a reklámjukra, azért már sokat kell fizetniük)

Veight 2008.04.03. 11:32:26

nem mellesleg a Google, a Gmal, a Google maps, meg mindenmás Google csatornán át képes a felhsználót velejéig kiismerni, így kíválóan, célzottan, direkt és tökéletesen elárasztani a felhasználót reklámokkal. És ennek örül a user is, mert "óbazz, hogy én ezt mennyit kerestem! Máskor is ezt használom"...

Csak közben 6milliárd kis mappa jön létre a Google szerverein és mindenünk, minden mi számunkra személyes, ilyen statisztikák részei lesznek. Ezért ér igazán sokat a Google. Meg lehet ezt egyáltalán fizetni? Innen meg már csak értelmezés kérdése, hogy ez menyire összeesküvés-elmélet...

nightshift 2008.04.12. 03:47:43

a google vette meg a skype-ot? vagy az ebay? vagy a google mindnyájukat?
már nem is emlékszem pontyosan de:EBay to buy Skype in $2.6bn deal
ehemm ehrm
bidniss my n...z :D
lásd mage: news.bbc.co.uk/1/hi/business/4237338.stm
süti beállítások módosítása