HTML

Egy év a cégközpontban 2007/2008

Egy év Planoban

Utolsó kommentek

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2007.12.28. 02:47 Agent--

Interview - update post

A mai napon megállapítottam, hogy eddig rossz link volt ide bemásolva a korábbi postban. (Már ott is javítottam)
Bocsánatért esedezem azok előtt, akik már olvasták. Nem kenyerem a redundancia általában.

Tehát a munkámmal kapcsolatos interview itt olvasható eredetiben: http://www.hirado.hu/cikk.php?id=249491

És itt másolatban:

-----------------------------

Magyar fiatalember az EDS első kelet-európai nagykövete
2007. december 17. 09:00
  

A hirado.hu tudomására jutott, hogy egy 21 éves magyar fiatalember, a világ egyik legnagyobb technológiai vállalatának nagykövete lett, és jelenleg Amerikában dolgozik. Somkuti András emailben válaszolt kérdéseinkre

 

Mit hallgat az egyetemen és hogyan került kapcsolatba az EDS-sel?

2005 elején elhatároztam, hogy állást keresek magamnak IT területen. Egy vezető IT céget kerestem, ahol multinacionális környezetben tapasztalt nemzetközi szakemberekkel dolgozhatok együtt. Kihívásokkal teli állást kerestem, ahol lehetőséget kapok arra, hogy megértsem az üzletet, ahol tanulhatok és fejlődhetek. Hosszú távon gondolkoztam. Találtam egy álláshirdetést az EDS Magyarországnál (Electronic Data Systems / Elektronikus Adatrendszerek), ami minden feltételnek eleget tett és ezt nagyon jól kiegészítették közgazdasági tanulmányaim a Corvinus egyetemen, ahol széleskörű rálátást kaptam az üzleti életre.

Mivel foglalkozik a cég?

Az EDS a világ egyik legnagyobb technológia szolgáltató vállalata, üzleti megoldásokat kínálunk ügyfeleinknek. Vállalatok IT rendszereit, és üzleti háttérfolyamatait - pl.: bérszámfejtés, számvitel, pénzügy - vesszük át és üzemeltetjük. Ügyfeleinket nyolc különböző iparágban szolgáljuk (többek között a gyáriparban, pénzügyi szektorban, kormányzatban és a közlekedési iparágban). Üzleti megoldásokat kínálunk nekik, amivel hatékonyabb működésüket segítjük elő. A világ 64 országában 134,000 EDS alkalmazott dolgozik 5000 különböző ügyfélnek.

Vegyük a közlekedési iparágat. Aki Izraelbe utazik, Ben Gurion reptéren az általunk működtetett beléptető, személyazonosság-azonosító kapuval lép be az országba. Európai példával élve London egész metróhálózatában mi építettük ki és üzemeltetjük a kártyásrendszert. Ezen kívül 109 légitársaságnak tervezünk, fejlesztünk és üzemeltetünk többek között jegyrendelő és kezelő rendszereket, valamint légi vezérlő és földi irányító rendszereket. Rendszereinkkel arról is gondoskodunk, hogy megfelelő mennyiségű üzemanyag legyen a gépeken. Amikor jegyet veszünk, helyet választunk, vagy bejelentkezünk az utasfelvételnél akkor a színfalak mögött ott az EDS és a mi dolgunk az, hogy mindez zökkenőmentesen menjen végbe. Megbízható partnerként és tanácsadóként innovatív megoldásainkkal folyamatosan továbbfejlesztjük ügyfeleink rendszereit és üzleti folyamatait, hogy rugalmasabbak és versenyképesebbek legyenek a piacon.

Ön mivel foglalkozik itthon?

Egy vezető autógyártó ügyfélnek dolgoztam. Budapestről üzemeltettük és tartottuk karban Közép- és Kelet Európában dolgozó ügyfeleink asztali számítógépeit és laptopjait. A csapat munkáját felügyeltem, hogy kötelezettségeinknek eleget téve szolgáltassunk ügyfelünknek.

Pontosan mit takar az EDS nagykövet cím és mik az elvégzendő feladatok?


Az EDS nagykövet a cég arca és hangja. Ez egy egyedülálló program, amely a vállalat legeredményesebb alkalmazottjait választja ki és helyezi át 12 hónapra Planoba (Texas, USA - Dallas elővárosa), a cég főhadiszállásába, ahol a marketingközpontban - EDS Experience - tartanak előadásokat ügyfeleinknek. Cégünk adottságait és megoldásait mutatjuk be ügyfeleink és leendő ügyfeleink meghatározó döntéshozóinak (C szintű vezetők, CEO, CIO, CTO, stb.), a médiának, kormányzati delegációknak valamint egyéb szervezeteknek és közösségeknek. Vendégeinknek, üzleti kihívásaikat szem előtt tartva interaktív példákon keresztül mutatjuk be, hogy hogyan segítettük meglévő ügyfeleinket a sikerhez. Elképesztő élmény ebben a környezetben dolgozni. Velem együtt négy embert választottak idén. Egy hölgyet Brazíliából, egy urat Ausztráliából és egyet az Egyesült Államokból, valamint engem. Mi a 27. csapat vagyunk a program történetében.

Hogyan zajlott a kiválasztás?

Az összes EDS alkalmazott jelentkezhet, azonban rendelkezniük kell menedzserük ajánlásával, mert csak a legjobban teljesítő alkalmazottakat engedik be az első körbe. Négy lépésből állt a kiválasztási folyamat. Először egy hosszas jelentkezési űrlapot kellett kitöltenem, ami alátámasztotta hitelességem és eredményeimet is tartalmazta. Az EMEA régióból (Európa, Közel-Kelet, Afrika) érkező űrlapokat az Egyesült Királyság marketing csoportja értékelte. Végül egy rövidített listát készítettek. A listán szereplő jelentkezőket meghívták egy telefonkonferenciára. Itt tizenkettő nemzetközi szintű felsővezető interjúztatott. A cégünkről tettek fel kérdéseket, felmérték, hogy mennyire vagyok ura az angol nyelvnek, prezentációs készségeimet és ismereteimet a cégről. Ezek után meghívtak egy személyes interjúra Londonba az EMEA marketing menedzserrel, a cég regionális központjába. Ez egy hosszabb beszélgetés volt, amit végül egy videokonferencia követett a marketingközpont igazgatójával és az EDS Experience menedzserével. Szituációs kérdéseket tettek fel, amikre tapasztalatomból merített konkrét példákkal kellett válaszolnom. Egy héttel később nagyon örvendtem, amikor felkerestek telefonon, hogy felajánlják ezt az óriási lehetőséget.

Hogyan kapta meg egy fiatalember azt a pozíciót, melyre általában idősebb kollegákat választanak ki? Mivel győzte meg a döntnököket?

Keményen dolgozni önmagában nem elegendő. Hinni kell önmagunkban és rendelkezni kell jövőképpel. Ezt szerencsére még a kiválasztási folyamat során tanultam meg. A teljesítmény a meghatározó értékmérő itt nálunk. Cégünk lehetőséget kínál azoknak, akik jól teljesítenek és tehetségkutató programjaink is vannak. Bebizonyítottam nekik, hogy nem csak jó vagyok, hanem kiváló is tudok lenni. Ez a program nem a korról szól, ugyan 21 (most már 22) évemmel az eddigi legfiatalabb nagykövet vagyok, de ez nem jelenti azt, hogy rajtam kívül nincsenek fiatalok. Például egyszer kiválasztottak egy indiai nagykövet, aki 26 éves volt, a kiválasztás időpontjában.

Pontosan milyen szakterületen képviseli az országot, és mennyire nagy "szó" EDS nagykövetnek lenni?

Nagy megtiszteltetés a cégen belül ez a kinevezés. Ezt a feladatkört széles körben ismerik a legfelsőbb vezetésben. Napi szinten érintkezünk a világ legbefolyásosabb üzletembereivel és állami tisztségviselőivel. Nagyon büszke vagyok arra, hogy kiválasztottak és az első nagykövet lehetek a hazai régióból és megkaptam a lehetőséget, hogy megszerezzem azt a tapasztalatot és tudást, ami később kinyitja a kapukat a karrierem során. Igazi kiváltság, hogy azon négy alkalmazott között lehetek, akiket a 134 ezer közül választottak ki. Elődeim most értékesítési területen, marketingben vezetők; volt, aki technikai területen haladt tovább, és volt, aki azóta alelnök (Vice President) lett. Nagyon nagy megtiszteltetés, hogy potenciális vezetőként tartanak számon.

Milyen kiképzést tart a cég?


Ez a program a folyamatos fejlődésről szól, hiszen mindegyik prezentáció annyira sok egyedi felkészülést kíván. Egy két hónapos intenzív tréninggel kezdődött a program, amely során megismertük a cég üzleti tevékenységének legtöbb aspektusát. Találkozhattunk és több órát töltöttünk a cég legfelsőbb döntéshozóival (C*O) és üzletágaink vezetőivel. A tréning végére nagyon jó áttekintést kaptunk cégünkről és szolgáltatásainkról. A fennmaradó időt új tartalmak és megoldások elsajátításával töltöttük, valamint kutatómunkával.

Milyenek az elvárások, a kollegák és a munkakörnyezet?

A munka kemény, gyakran napi 12 órát vagy többet dolgozunk és sokszor a hétvége sem kivétel. Ez az idő azonban nagyon jó befektetés a jövőbe és számomra nagyon szórakoztató, mert érdekes és ugyanakkor fontos is. Teljesítményemet prezentációim sikere határozza meg. Tudnunk kell, hogy mit mondjunk, és hogyan mondjuk, hogy sikeresek legyünk és megfelelően képviseljük cégünket. Minden előadás különleges és fontos. Van egy remek csapatunk, amely segít nekünk mindenben, kollégák, akik a technológiát biztosítják, akik prezentációnkat készítik elő, és környezetünket menedzselik. Vezetésünk tökéletesen érti, hogy mit kell teljesítenünk, és mindenben támogat minket.

Mennyiben különbözik a munkamorál és a kollegialitás a magyartól?

Általánosságban erről sajnos nem tudok nyilatkozni, mert karrierem egyelőre az EDS-en belülre korlátozódik és nincsenek terveim, hogy ezen a közeljövőben változtassak. Azt határozottan állíthatom, hogy kint is, de itthon is egy remek csapatban dolgozhattam.

Mennyire volt nehéz az átállás?

Az itteni kollégák minden lehetséges lépést megléptek, hogy beilleszkedésem a lehető legzökkenőmentesebb legyen. Gyakorlatilag nekem csak le kellett szállnom a repülőről. Amint leszálltam elvittek az itteni lakásomba, amely egy csodálatos lakóparkban van és bebútorozva, élelmiszerekkel tömve várt rám, hogy ne kelljen semmivel sem törődnöm a kezdetekben. Miután beléptem a házba, megkaptam a kocsi kulcsom, telefonom és kaptam egy vaskos könyvet tele tanácsokkal és térképekkel, hogy könnyebben boldoguljak Planoban, ugyanakkor ha segítségre volt szükségem, csak egy telefonhívásomba került.
Ennél könnyebbé nem lehet varázsolni a kezdetet, de így is rengeteg papírmunka volt a vízum miatt, és az időzóna eltolódás miatt három hétig nem tudtam rendesen aludni.

Szokott-e eltávot kapni?

Negyedévente utazhatok haza, így gyakorlatilag 3 havonta láthatom a családom. A hétvégeken tudok az otthoniakkal telefonon is beszélni, valamint videó telefonálni is szoktunk.

Állandó-e a szakmai kapcsolat Magyarország és Amerika között?

Nemzetközi cég vagyunk, ügyfeleinket standard folyamatok mentén szolgáljuk. Ez azt jelenti, hogy a munka világszerte mindenhol alkalmazkodik ezekhez a folyamatokhoz. A munka, amit a szervezetünk Magyarországon végzett hatással volt Belgiumra és Dániára, és az Egyesült Államokra is. A jó kommunikáció létfontosságú iparágunkban. Ezért a mi üzletünk, a mi cégünk az emberekről szól, az együttműködésről és a társulásról.

Miben más Amerika?

Az emberek különbözőek a föld minden pontján. Sosem szabad ítélkezni mások felett, hanem inkább tiszteletben kell tartani a különbségeket, tanulni tőlük, hogy utána ők is tanulhassanak tőlünk. Érdekességként még megemlíteném, hogy a két kultúra mennyire másképpen fejti ki véleményét. Míg például egy német vagy egy magyar jellemzően a nemtetszését egy "Nem" szóval fejezi ki, addig itt délen egy "Nagyon jó ötlet erre még nem gondoltam, mire gondoltál még?" mondattal teszik ugyanezt.

Amit még Texasról tömören el tudok mondani az egyben a hivatalos mottójuk is: "Live Large. Think big". (Élj nagystílűen, gondolkozz nagyban) Ez minden tekintetben igaz. Minden nagy. Az utak, a házak, az autók, a parkok, a bevásárlóközpontok, minden. A sétálóutca definíció szerint itt szinte szélesebb, mint a Hungária körút.

-------------------------------------

Letölthető pdfben is: Part1 és Part2.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://ambassador.blog.hu/api/trackback/id/tr68276955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása