HTML

Egy év a cégközpontban 2007/2008

Egy év Planoban

Utolsó kommentek

Naptár

május 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

2007.10.16. 02:44 Agent--

Első fontos prezentáció

Hagy kezdjem azzal, hogy ma reggel őrülten zuhogott az eső. Természetesen tegnap volt az a nap amikor késő este mentem el vásárolni és ezért csak a lehető legtávolabb tudtam megállni az apartmanomtól. Esernyőm nincs és borzasztóan szakadt.

Tegnap este 10 tájt vásároltam és egy tesco méretű bevásárlóközpont 4 alkalmazottal üzemelt éjszaka. Nem értettem elöször, hogy megy ez, de aztán fizetésnél kiderült. 1 ember volt aki felügyelte a kasszákat, de a kasszáknál minden vonalkódot én vittem be. Elöször az olvasóba, aztán a kosárba. Gondoltam megpróbálom átverni a gépet de nem lehet. Pontosan tudja, mikor mit csinálok és szinte lehetetlen átverni. Szóval mindent szépen leolvastam a vonalkódolvasóval és megtanultam értékelni a pénztárosok teljesitményét. Szinte tovább tartott nekem, mint a bevásárlás maga. A végén kártyával fizettem és viszlát.

A másik zseniális dolog ami itt kint van az a drive-thru ATM. Olyan mint a Meki drivethru csak nem hambit kapok hanem pénzt. Zseniális :)

Szóval visszatérve az esőre.

Egyik kollégám nem tudott bejönni munkába másik meg egy órát késett, mert ő 10 perccel később érkezett volna mint mi és addigra olyan magasan állt a viz a parkolóban, hogy nem tudott kiszállni a kocsijából.

Mindenki borzasztóan megázott. Az ügyfél 8:30 érkezett. Nagyon tetszett nekik, hogy eléjük mentünk, átvittük őket a hátsó bejárathoz, ahol nem állt a viz és szereztünk egy hatalmas ponyvát (Hogy honnan a viharból szereznek ezek minden szart percek alatt azt nem tudom, ráadásul szinte mindig van rajta céglogo is  :) ), hogy ne ázzanak meg.
Persze mire az ügyfél odaért az összes elázott ember már úgy nézett ki mintha eső sosem lett volna.

Igy kezdődött a nap

Ma volt talán az első fontosabb prezentáció.

Mostantól nap nem nagyon fog úgy eltelni, hogy ne kellene prezentálnom valamit.
Egyelőre ez mind mind gyakorlás.

Mielőtt én ügyfelet látok (ami jó eséllyel nem idén lesz) 6 únevezett mock-om lesz.
Minden egyes mock az előzőre épit és mindegyik nagy közönség előtt lesz, de ezek mind kollégák. Az 5-ös egy teljes ügyféllátogatás szimulálása, az előkészületektől, a kutatómunkán és telefonkonferenciákon át egészen magáig a látogatásig. Az egyetlen különbség az lesz, hogy az ügyfél nem ügyfél lesz, hanem egy senior sales executive. (magyarul: nagyon nagyon vezető értékesitő)

Én most még csak a mock1 előtt állok. Minden mock előtt 3 ún. Dry run van, amikor pár embernek adom csak elő, akik felkészitenek és feedbacket adnak.

A 6. mockon a szervezetünk VP-je (Vice President; CEO-nak jelent) vesz részt és neki is tetszenie kell annak amit lát.

Szóval ma volt a mock1 dryrun 1-em. Nagyon jól sikerült szerintem, elég pozitv visszajelzést kaptam, de tudom miben kell fejlődni.
Amit egy életre megtanulok itt az az, hogy igazából az apróságok számitanak. Itt a cégközpontban minden végletekig profi. Mondok néhány példát.

Van egy hely itt ahol az ügyfélnek bemutatunk valamilyen videót. Nem mindig, de ez sokszor elég jó szokott lenni. Itt minden egyes apró mozdulatnak stimmelnie kell. Amit az ügyfél lát az az, hogy elinditok egy videót, de én közben elteszek egy kávéscsészét és egy kártyát, amit később előveszek, mintha végig nálam lett volna, valamint begombolom a zakómat, hogy később látványosan ki tudjam gombolni és még sok ilyen apróság.

Másik példa: Ha olyan leendő (vagy meglévő) ügyfél jön, aki mondjuk nagy versenyben van több ügyfelünkkel, akkor azokat a képeket, amik versenytársaihoz tartoznak áthelyezzük a galéria legtávolibb zugába, ahova biztosan nem megyünk, hogy kellemesebben érezze magát az ügyfél.

Ma volt nálunk egy újabb leendő ügyfél, akinek a kedvéért például kiraktunk egy molinót (a szakadó esőben), hogy Üdvözöljük XYZ!

És ilyenekből eszméletlen sok van. Ezek azok az apróságok amig összességében hatalmas különbséget alkotnak aközött amihez otthon szokott a szem, meg amit itt lát.

Rita kérdésre reagálva, beszéltem pár emberrel és megnyugtatok mindenkit itt is van QMS. Az ügyfelet ugayn marhára nem érdekli, hogy van e vagy nem, de az fontos, hogy iso 9001 minősitéssel rendelkezzünk. Amúgy csak izgatásként, hamarosan lesz iso 20000 minősités ami magába foglalja már az ITIL dolgokat is. Szóval az lesz az igazán király. Ennek mondjuk jó sokáig nem fogunk még megfelelni ;)

Még az öltözködés jutott ma eszembe. Az cég elég konzervativ, de itt amerikában egyre inkább a business casual a divat. Nem előnyös ma már, ha nagyon elegánsak vagyunk, mert azt az érzést keli az új eszme szerint az ügyfélben, hogy mi többre tartjuk magunkat nála. Rengeteg iparágban ma már nem kell zakót viselni és pl. már nekünk sem kötelező a nyakkendő és ügyfeleink sem nagyon viselik.

Most itthon vagyok, meg már nem fogok dolgozni, lazitok kicsit és holnap reggel meló. Holnap rengeteg fontos ember jön majd hozzánk, szinte mindenki a második vonalból való a CEO után 1 kivétellel.

Itthon valami nem stimmelt a routerrel, igy resetelnem kellett... Mellesleg a net nem rossz. Szinte mindent 800-900 Kbyte/sec-el töltök le. (Kivéve a magyar servereket, amik ellenben 10-15 kbyte/sec es sebességet engednek innen, néha kevesebbet) Ez úgy van itt az apartmanokban :)

Most megyek enni...

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://ambassador.blog.hu/api/trackback/id/tr33197683

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rita 2007.10.16. 10:37:10

Kösz a QMS-es infot :)
Ami nekem innen elég vicces, az az, hogy mennyire próbálják előre kitalálni, hogy az ügyfél miről mit gondolhat. Enyhe pszicho-feeling :)

T.Tomi 2007.10.17. 10:10:15

Csak igy tovabb Kollééééga! :)
Es tudni lehet, hogy mikorra válsz lvl 6-os ambassadorra?:)
süti beállítások módosítása